Treść strony Aktualności 2022
PRZYGOTOWANIE DOKUMENTÓW 2022/2023
I. Uzupełnienie wniosku o przyznanie stypendium w ramach projektu oraz Oświadczenie o rachunku bankowym na potrzeby wypłaty stypendium
Aby przygotować powyższe dokumenty należy:
- Wypełnić formularz elektronicznie i zapisać go w wersji ostatecznej
- Na stronie internetowej projektu należy kliknąć przycisk „Zaloguj”.
- Następnie należy wprowadzić:
- adres e-mail,
- hasło i kliknąć „ZALOGUJ SIĘ”.
Uwaga - w przypadku problemów z hasłem można skorzystać z funkcji „ZAPOMNIAŁEM HASŁA” widocznym w panelu logowania lub skontaktować się z pracownikiem biura projektu „Prymus Pomorza i Kujaw”.
- Po zalogowaniu się należy upewnić się, że w belce widniejącej w górnej części ekranu widnieje projekt i nabór „Stypendia „Prymus Pomorza i Kujaw” (NABÓR 2022/2023)”. Jeśli widnieje inny projekt/nabór, należy to zmienić korzystając z przycisku „zmień>>”.
- Powinna być widoczna lista przygotowanych wcześniej wniosków stypendialnych dostępnych w ramach odrębnych sygnatur. W przypadku listy kilku wniosków, wniosek złożony do Urzędu powinien być widoczny na samej górze.
- Po kliknięciu w pasek z tym wnioskiem (sygnatura wniosku) rozwija się menu z dostępnymi przyciskami.
- Należy kliknąć przycisk „Edytuj formularz uzupełnienia wniosku”.
- Następnie należy wypełnić formularz elektronicznie poprzez wypełnienie wszystkich zakładek formularza: „Dane stypendysty”, „Dane osoby podpisującej umowę”, „Przekazanie stypendium”, „Status uczestnika”.
- Następnie należy zapisać formularz korzystając z zakładki „Zapisz formularz”.
Można zapisać dane w wersji roboczej „Sprawdź pola i zapisz jako wersja robocza” lub w wersji ostatecznej „Zatwierdź jako wersję ostateczną”.
Dokument zapisany w wersji roboczej można dowolnie długo edytować. Finalna wersja, która będzie drukowana do formy papierowej musi być uprzednio zapisana w wersji ostatecznej. Prosimy przed zapisaniem wersji ostatecznej zweryfikować poprawność wprowadzonych danych. Są one bowiem wykorzystane do przygotowania umowy stypendialnej oraz polecenia przelewu stypendium. W szczególności, w przypadku wykrycia nieprawidłowości, prosimy o niezwłoczny kontakt z pracownikiem projektu.
- Wydrukować oba formularze pdf do wersji papierowej, podpisać i przekazać do Urzędu (najlepiej w komplecie razem z Indywidualnym Planem Rozwoju Edukacyjnego).
Po zapisaniu wersji ostatecznych formularza uzupełnienia wniosku:
Kliknąć przycisk „Pobierz wniosek, załączniki”
Będą widoczne do pobrania między innymi pliki:- Oświadczenie o rachunku bankowym na potrzeby wypłaty stypendium
- Dane uzupełniające do wniosku o przyznanie stypendium
Oba należy pobrać i wydrukować do wersji papierowej, format A4.
„Dane uzupełniające do wniosku o przyznanie stypendium” oraz „Oświadczenie o rachunku bankowym na potrzeby wypłaty stypendium” podpisuje z datą bieżącą Wnioskodawca (osoba, która we wrześniu podpisywała wniosek o przyznanie stypendium) lub pełnoletni Stypendysta.
II. Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia (IPRE)
Aby przygotować powyższy dokument należy:
- Wypełnić formularz elektronicznie i zapisać go w wersji ostatecznej
-
- Kliknąć przycisk „Edytuj IPRE” (widoczny obok przycisku „Edytuj formularz uzupełnienia wniosku”)
- Następnie należy wypełnić dokument we współpracy z opiekunem dydaktycznym wskazanym przez dyrektora szkoły. Dla ułatwienia komunikacji można skorzystać z poczty elektronicznej przesyłając propozycję tego dokumentu.
Propozycję tę należy zapisać jako wersję roboczą (zakładka „ZAPISZ FORMULARZ” i następnie przycisk „SPRAWDŹ POLA I ZAPISZ JAKO WERSJA ROBOCZA”). Wersja robocza formularza będzie dostępna w formacie pdf.
Wszystkie formularze dostępne są w MENU: „Twoje formularze”.
-
- Następnie ponownie kliknąć wniosek z odpowiednią sygnaturą, aby rozwinąć dostępne przyciski, następnie wybrać przycisk „Pobierz dokumenty stypendysty”. IPRE będzie dostępne do pobrania pod nazwą „Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia na rok szkolny 2022/2023 – wersja robocza”.
Dokument zapisany w wersji roboczej można dowolnie długo edytować.
- Następnie ponownie kliknąć wniosek z odpowiednią sygnaturą, aby rozwinąć dostępne przyciski, następnie wybrać przycisk „Pobierz dokumenty stypendysty”. IPRE będzie dostępne do pobrania pod nazwą „Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia na rok szkolny 2022/2023 – wersja robocza”.
-
- Po weryfikacji wersji roboczej zapisujemy formularz w wersji ostatecznej (zakładka „ZAPISZ FORMULARZ” i następnie przycisk „ZATWIERDŹ JAKO WERSJĘ OSTATECZNĄ”).
- Wydrukować formularz pdf do wersji papierowej ostatecznej, podpisać i przekazać do Urzędu. Formularz dostępny jest poprzez przycisk „Pobierz dokumenty stypendysty” lub z MENU (lewy górny róg ekranu; Twoje formularze; klikając w sygnaturę)
Formularz IPRE podpisują trzy osoby:
-
- wnioskodawca (rodzic/opiekun prawny) lub pełnoletni uczeń (stypendysta),
- opiekun dydaktyczny stypendysty oraz
- dyrektor szkoły
Podpis wnioskodawcy/stypendysty należy złożyć w odpowiednim miejscu wydrukowanego dokumentu. Jest tam również miejsce na pozostałe podpisy.
Obowiązki stypendysty 2022/2023
Stypendyści naboru na rok 2022/2023 zobowiązani są do realizacji w najbliższym okresie szeregu obowiązków.
- w terminie do 15 grudnia 2022 r. należy:
- wypełnić elektroniczne i zapisać w wersji ostatecznej formularz Uzupełnienie wniosku o przyznanie stypendium
- w terminie do 30 grudnia 2022 r. należy:
- wypełnić formularz Indywidualnego Planu Rozwoju Edukacyjnego Ucznia w wersji elektronicznej po uzgodnieniu treści ze wskazanym przez Dyrektora Szkoły Opiekunem Dydaktycznym
- wydrukować, wypełnić, podpisać oraz dostarczyć do Urzędu następujący komplet dokumentów:
- Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia,
- "Uzupełnienie wniosku o przyznanie stypendium w ramach projektu PRYMUS POMORZA I KUJAW",
- "Oświadczenie o rachunku bankowym na potrzeby wypłaty stypendium w ramach projektu PRYMUS POMORZA I KUJAW".
- wszystkie wyżej wymienione dokumenty spakowane w kopercie z dopiskiem Uzupełnienie wniosku, projekt "Prymus Pomorza i Kujaw" należy złożyć w Departamencie Edukacji Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu.
Wysyłki kierować na: Departament Edukacji, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń z dopiskiem Uzupełnienie wniosku, projekt "Prymus Pomorza i Kujaw" lub dostarczyć osobiście do Punktu Informacyjno-Podawczego, ul. Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń
Formularze dostępne będą do wygenerowania na stronie Prymus Pomorza i Kujaw po zalogowaniu się na swoim założonym koncie Prymus - logowanie
- w terminie do 31 stycznia 2023 r. (uwaga - termin może jeszcze ulec zmianie) należy:
- wydrukować, podpisać oraz dostarczyć do Urzędu następujący komplet dokumentów:
- Oświadczenie uczestnika projektu (dokument do pobrania w zakładce „Pobierz dokumenty stypendysty” – po zalogowaniu na konto wnioskodawcy)
- Umowa stypendialna (dwa egzemplarze)
- wydrukować, podpisać oraz dostarczyć do Urzędu następujący komplet dokumentów:
Podpisana ze strony Województwa Kujawsko-Pomorskiego umowa stypendialna zostanie przekazana elektronicznie i dostępna po zalogowaniu (przycisk „Zaloguj”) w drugiej połowie stycznia 2023 r. Umowę tą należy następnie wydrukować w trzech egzemplarzach, podpisać i dwa z tych egzemplarzy dostarczyć do Urzędu. Umowę podpisują wskazane w niej uprawnione strony na dzień 17 stycznia 2023 r. Umowa stypendialna zostanie przekazana jako „wiadomość”. Dokument będzie do pobrania w zakładce „Wiadomości” – po zalogowaniu na konto wnioskodawcy.
Więcej o przygotowaniu poszczególnych dokumentów w odrębnej aktualności z tematem „PRZYGOTOWANIE DOKUMENTÓW 2022/2023”
WYNIKI NABORU 2022/2023
Dzień dobry,
Znamy wyniki naboru stypendystów na rok 2022/2023. Stypendium otrzyma 149 uczniów szkół podstawowych oraz 352 uczniów szkół ponadpodstawowych z województwa kujawsko-pomorskiego. Zabezpieczono środki finansowe umożliwiające przyznanie 204 stypendiów uczniom szkół podstawowych, jednakże nie zgłosiła się odpowiednia liczba kandydatów z tych szkół. Z uwagi na wynikłe oszczędności, możliwe było przyznanie większej liczby stypendiów uczniom szkół ponadpodstawowych.
Wszystkim, którzy otrzymali stypendium gratulujemy. Przypominamy, że stypendyści muszą zrealizować szereg obowiązków formalnych. Informacja w tym zakresie ukaże się na stronie internetowej projektu w odrębnej aktualności z tematem „OBOWIĄZKI STYPENDYSTY 2022/2023” oraz przesłanej wiadomości e-mailowej.
Nowy nabór wniosków stypendialnych 2022/2023
1 września 2022 r. rusza nowy nabór wniosków o przyznanie stypendium na rok szkolny 2022/2023. Wnioski o stypendium, podobnie jak w latach ubiegłych, będą dostępne elektronicznie po zalogowaniu się na stronie internetowej projektu (przycisk "Zaloguj" widoczny w prawym górnym rogu strony). Nabór kończy się 30 września 2022 r. Zasady przyznawania stypendiów opisano w regulaminie.
Aby poprawnie złożyć wniosek należy wykonać kilka czynności
- Wnioskodawca (tj. rodzic niepełnoletniego kandydata do stypendium lub pełnoletni kandydat do stypendium) zobowiązany jest założyć konto na stronie internetowej projektu (przycisk "Zaloguj"). Do tego celu niezbędny jest adres e-mail do wyłącznej dyspozycji Wnioskodawcy. Przy założeniu konta możliwe będzie skorzystanie z pomocy pracownika projektu w sytuacji, gdy nie przyjdzie wiadomość z linkiem do aktywacji konta lub wiadomość z hasłem tymczasowym.
- Po założeniu konta Wnioskodawca wypełnia wniosek elektronicznie.
- Następnie wniosek można zapisać w wersji roboczej, by móc go później skorygować.
- Po upewnieniu się, że wniosek jest bezbłędny, należy zapisać wersję ostateczną wniosku.
- Gotowy wniosek należy pobrać w wersji pdf, wydrukować do wersji papierowej, podpisać i dostarczyć do Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu.
Poruszanie się w generatorze wniosków (możliwe po zalogowaniu)
- Aby wejść do "menu" kliknij przycisk "Menu" w lewym górnym rogu serwisu.
- Aby prowadzić działania w ramach naboru stypendystów na rok szkolny 2022/2023 upewnij się, że w górnej belce widoczny jest napis "Stypendia "Prymus Pomorza i Kujaw" (NABÓR 2022/2023)". Jeżeli nie, kliknij "zmień >>".
- Aby wygenerować nowy wniosek, modyfikować stary wniosek, wydrukować wniosek kliknij następnie "Twoje formularze". W ramach tej zakładki widoczne będą wszystkie wygenerowane do tej pory wnioski. Dla jednego kandydata można wygenerować tylko jeden wniosek (istnieje weryfikacja numeru PESEL).
- Menu z operacjami dla danego wniosku (np. "Edytuj wniosek", "Pobierz wniosek, załączniki" widoczne jest po kliknięciu belki z sygnaturą danego wniosku.
- Aby zmienić hasło kliknij "Zmiana hasła".
- Aby wylogować się z serwisu kliknij "Wyloguj".
Wypłata 2 transzy stypendium
Druga (ostatnia) transza stypendium dla stypendystów projektu "Prymus Pomorza i Kujaw" została zrealizowana w dniu 20 lipca 2022 r.
Stypendystom gratulujemy sukcesów w nauce i jednocześnie dziękujemy za włożony trud w realizację własnych planów edukacyjnych.Dziękujemy również rodzicom, nauczycielom i dyrektorom szkół za zaangażowanie.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU
Od 20.04.2022 r. maturzyści oraz uczniowie klas 8 szkół podstawowych, a od 15.05.2022 r. pozostali stypendyści mogą wypełniać formularz sprawozdania z realizacji indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego (SIPRE). Dostęp do sprawozdania wymaga zalogowania się do elektronicznego generatora dostępnego na stronie internetowej projektu "Prymus Pomorza i Kujaw".
Aby uzyskać dostęp, po zalogowaniu na konto Wnioskodawcy należy kliknąć pasek z właściwą sygnaturą wniosku, a następnie przycisk "Edytuj sprawozdanie z realizacji IPRE". Należy dodatkowo upewnić się, czy u góry strony widoczny jest właściwy projekt i nabór wniosków (prawidłowo: Stypendia "Prymus Pomorza i Kujaw" (NABÓR 2021/2022))
UWAGI!
- Sprawozdanie wymaga akceptacji opiekuna dydaktycznego stypendysty.
- Sprawozdanie należy dostarczyć w terminie do 30 czerwca 2022 r. do Departamentu Edukacji. Wysyłki kierować pod adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Departament Edukacji
Pl. Teatralny 2
87-100 Toruń
z dopiskiem "Prymus Pomorza i Kujaw - SPRAWOZDANIE"
lub dostarczyć osobiście do Punktu Informacyjno-Podawczego, ul. Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń - Stypendysta traci prawo do stypendium w przypadku gdy nie zrealizuje indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego lub nie przedłoży, w terminie do 30 czerwca 2022 r., sprawozdania z realizacji indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego.
- W przypadku utraty prawa do stypendium, stypendysta zobowiązany jest do zwrotu pobranej w roku szkolnym kwoty stypendium wraz z odsetkami, liczonymi jak dla zaległości podatkowych od dnia przekazania stypendium uczniowi do dnia zwrotu, na wskazany nr rachunku bankowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Dostęp, przygotowanie i podpisanie Sprawozdania. Krok po kroku
- Na stronie internetowej projektu należy kliknąć przycisk „Zaloguj”.
- Następnie należy wprowadzić a) adres e-mail, b) hasło i kliknąć „ZALOGUJ SIĘ”. Uwaga, w przypadku problemów z hasłem można skorzystać z funkcji „ZAPOMNIAŁEM HASŁA” widocznym w panelu logowania lub skontaktować się z pracownikiem biura projektu „Prymus Pomorza i Kujaw”.
- Po zalogowaniu się należy upewnić się, że w belce widniejącej w górnej części ekranu widnieje projekt i nabór „Stypendia „Prymus Pomorza i Kujaw” (NABÓR 2021/2022)”. Jeśli widnieje inny projekt/nabór, należy to zmienić korzystając z przycisku „zmień>>”.
- Powinna być widoczna lista przygotowanych wcześniej wniosków stypendialnych dostępnych w ramach odrębnych sygnatur. W przypadku listy kilku wniosków, wniosek złożony do Urzędu powinien być widoczny na samej górze.
- Po kliknięciu w pasek z tym wnioskiem rozwija się menu z dostępnymi przyciskami.
- Należy kliknąć przycisk „Edytuj sprawozdanie z realizacji IPRE”.
- Następnie należy wypełnić dokument we współpracy z opiekunem dydaktycznym wskazanym przy okazji sporządzania indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego ucznia przez dyrektora szkoły. Dla ułatwienia komunikacji można skorzystać z poczty elektronicznej przesyłając propozycję tego dokumentu. Propozycję tę należy zapisać jako wersję roboczą (zakładka „ZAPISZ FORMULARZ” i następnie przycisk „SPRAWDŹ POLA I ZAPISZ JAKO WERSJA ROBOCZA”). Wersja robocza formularza będzie dostępna w formacie pdf. Aby ją pobrać należy w menu wybrać „Twoje formularze”, następnie ponownie kliknąć wniosek z odpowiednią sygnaturą aby rozwinąć dostępne przyciski, następnie wybrać przycisk „Pobierz dokumenty stypendysty”. Sprawozdanie będzie dostępne do pobrania pod nazwą „Sprawozdanie z realizacji IPRE na rok szkolny 2021/2022 – wersja robocza”.
- Dokument zapisany w wersji roboczej można dowolnie długo edytować. Finalna wersja, która będzie drukowana do formy papierowej musi być uprzednio zapisana w wersji ostatecznej (zakładka „ZAPISZ FORMULARZ” i następnie przycisk „ZATWIERDŻ JAKO WERSJĘ OSTATECZNĄ”).
- Wersję ostateczną Sprawozdania pobiera się analogicznie jak wersję roboczą. Wersję ostateczną należy następnie wydrukować do formy papierowej. Dla Urzędu należy przygotować jeden egzemplarz.
- Wydruk wymaga akceptacji dwóch osób.: (1). wnioskodawcy (rodzic/opiekun prawny) lub pełnoletniego ucznia (stypendysty), (2). opiekuna dydaktycznego stypendysty.
Obowiązek zgłoszenia zmiany opiekuna dydaktycznego
Stypendysta podlega opiece dydaktycznej prowadzonej przez osobę wskazaną w Indywidualnym Planie Rozwoju Edukacyjnego Ucznia (Stypendysty), który został złożony do Biura Projektu. Opiekunem dydaktycznym może być nauczyciel, posiadający odpowiednie kwalifikacje zgodne z kierunkiem rozwoju ucznia wskazanym w indywidualnym planie rozwoju edukacyjnego stypendysty, posiadający stopień awansu zawodowego co najmniej nauczyciela kontraktowego albo pedagog szkolny.
Przypominamy, że w sytuacji, gdy wskazany opiekun dydaktyczny z różnych powodów nie może sprawować opieki dydaktycznej nad Stypendystą, w tym również w przypadku zmiany szkoły przez stypendystę, należy zadbać o zmianę opiekuna dydaktycznego. Zgłoszenia o potrzebie dokonania zmiany opiekuna należy dokonać bezzwłocznie poprzez kontakt z pracownikiem Biura Projektu . Pracownik wskaże możliwe rozwiązanie i prześle odpowiednie formularze do wypełnienia przez dyrektora szkoły oraz nowego opiekuna dydaktycznego.
Umowy stypendialne już dostępne!
Szanowni Państwo,
Informujemy o zakończonym procesie przekazywania umów stypendialnych. Otrzymaliście Państwo umowę stypendialną podpisaną elektronicznie przez przedstawicieli Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Umowy stypendialne dostępne są po zalogowaniu (przycisk „Zaloguj”). Umowa będzie widoczna pod przyciskiem „Wiadomości”
Instrukcja:
- po zalogowaniu należy upewnić się, że w belce widniejącej w górnej części ekranu widnieje projekt i nabór „Stypendia „Prymus Pomorza i Kujaw” (NABÓR 2021/2022)”. Jeśli widnieje inny projekt/nabór, należy to zmienić korzystając z przycisku „zmień>>” .
- Powinna być widoczna lista przygotowanych wcześniej wniosków stypendialnych dostępnych w ramach odrębnych sygnatur. W przypadku listy kilku wniosków, wniosek złożony do Urzędu powinien być widoczny na samej górze.
- Po kliknięciu w pasek z tym wnioskiem rozwija się menu z dostępnymi przyciskami.
- Należy kliknąć przycisk „Wiadomości”), a następnie kliknąć w wiadomość o temacie "Umowa stypendialna i oświadczenie uczestnika projektu". Do wiadomości dołączona jest umowa.
Prosimy o:
- podpisanie wydruku załączonej umowy stypendialnej (3 egzemplarze, z tego 2 egzemplarze dla Urzędu Marszałkowskiego) Uwaga! Na drugiej stronie umowy winny być widoczne graficzne nadruki informujące o podpisaniu umowy przez trzy osoby ze strony Województwa. Na wydruku umowy winny być również widoczne polskie litery. Umowa może być wydrukowana w wersji czarno-białej lub kolorowej, najlepiej dwustronnie. Jeśli nie widać graficznych nadruków podpisów (niebieskich stalówek), należy dokument otworzyć w innej aplikacji;
- podpisanie oświadczenia uczestnika projektu (1 egzemplarz, dokument podpisuje ta sama osoba, która podpisuje umowę stypendialną, dodatkowo może podpisać się stypendysta). Dokument dostępny w zakładce „Pobierz dokumenty stypendysty” – po zalogowaniu na konto wnioskodawcy);
- dostarczenie do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu w terminie do 3 lutego 2022 r. (decyduje data stempla pocztowego):
- 2 podpisanych egzemplarzy umowy,
- 1 podpisanego oświadczenia uczestnika projektu
Wysyłkę proszę kierować na: Departament Edukacji, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń z dopiskiem „Prymus Pomorza i Kujaw”.
Osobiście dokumenty można dostarczyć do Punktu Informacyjno-Podawczego, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń.
Uwaga! Jeżeli część z wyżej wymienionych dokumentów została wcześniej dostarczona i nie zgłoszono zastrzeżeń do tychże dokumentów, nie należy ponownie ich dostarczać.
Wypłata stypendium już 24 lutego
Pierwsza (z dwóch) transza stypendium w projekcie "Prymus Pomorza i Kujaw" zostanie zrealizowana w dniu 24 lutego 2022 r.
Stypendystom gratulujemy sukcesów w nauce i jednocześnie dziękujemy za włożony trud w realizację własnych planów edukacyjnych. Dziękujemy również rodzicom, nauczycielom i dyrektorom szkół za zaangażowanie.