Treść strony Aktualności 2020
wzory akceptacji dokumentów
INDYWIDUALNY PLAN ROZWOJU EDUKACYJNEGO
Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia (IPRE) w ramach projektu „Prymus Pomorza i Kujaw” na rok szkolny 2020/2021 należy wraz z dwoma egzemplarzami umowy stypendialnej oraz Oświadczeniem uczestnika projektu dostarczyć w terminie do 29 stycznia 2021 r. pod adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Departament Edukacji
Pl. Teatralny 2
87-100 Toruń
lub osobiście w Punkcie Informacyjno-Podawczym: Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń
z dopiskiem: uzupełnienie wniosku – projekt „Prymus Pomorza i Kujaw”
Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego ucznia wypełnia osoba, która ma utworzone konto i przygotowywała wniosek o przyznanie stypendium na rok szkolny 2020/2021. Należy pamiętać, że zapisy merytoryczne w tym dokumencie podlegają uzgodnieniu z opiekunem dydaktycznym, którego wybór musi być zaakceptowany przez dyrektora szkoły.
Dostęp, przygotowanie i podpisanie IPRE. Krok po kroku.
- Na stronie internetowej projektu należy kliknąć przycisk „Zaloguj”.
- Następnie należy wprowadzić a) adres e-mail, b) hasło i kliknąć „ZALOGUJ SIĘ”. Uwaga, w przypadku problemów z hasłem można skorzystać z funkcji „ZAPOMNIAŁEM HASŁA” widocznym w panelu logowania lub skontaktować się z pracownikiem biura projektu „Prymus Pomorza i Kujaw”.
- Po zalogowaniu się należy upewnić się, że w belce widniejącej w górnej części ekranu widnieje projekt i nabór „Stypendia „Prymus Pomorza i Kujaw” (NABÓR 2020/2021)”. Jeśli widnieje inny projekt/nabór, należy to zmienić korzystając z przycisku „zmień>>”.
- Powinna być widoczna lista przygotowanych wcześniej wniosków stypendialnych dostępnych w ramach odrębnych sygnatur. W przypadku listy kilku wniosków, wniosek złożony do Urzędu powinien być widoczny na samej górze.
- Po kliknięciu w pasek z tym wnioskiem rozwija się menu z dostępnymi przyciskami.
- Należy kliknąć przycisk „Edytuj IPRE”.
- Następnie należy wypełnić dokument we współpracy z opiekunem dydaktycznym wskazanym przez dyrektora szkoły. Dla ułatwienia komunikacji można skorzystać z poczty elektronicznej przesyłając propozycję tego dokumentu. Propozycję tę należy zapisać jako wersję roboczą (zakładka „ZAPISZ FORMULARZ” i następnie przycisk „SPRAWDŹ POLA I ZAPISZ JAKO WERSJA ROBOCZA”). Wersja robocza formularza będzie dostępna w formacie pdf. Aby ją pobrać należy w menu wybrać „Twoje formularze”, następnie ponownie kliknąć wniosek z odpowiednią sygnaturą aby rozwinąć dostępne przyciski, następnie wybrać przycisk „Pobierz dokumenty stypendysty”. IPRE będzie dostępne do pobrania pod nazwą „Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Stypendysty w roku szkolnym 2020/2021 – wersja robocza”.
- Dokument zapisany w wersji roboczej można dowolnie długo edytować. Finalna wersja, która będzie drukowana do formy papierowej musi być uprzednio zapisana w wersji ostatecznej (zakładka „ZAPISZ FORMULARZ” i następnie przycisk „ZATWIERDŻ JAKO WERSJĘ OSTATECZNĄ”).
- Wersję ostateczną IPRE pobiera się analogicznie jak wersję roboczą. Wersję ostateczną należy następnie wydrukować do formy papierowej. Dla Urzędu należy przygotować jeden egzemplarz.
- Wydruk wymaga akceptacji trzech osób.: 1. wnioskodawcy (rodzic/opiekun prawny) lub pełnoletniego ucznia (stypendysty), 2. opiekuna dydaktycznego stypendysty oraz 3. dyrektora szkoły. Podpis wnioskodawcy/stypendysty należy złożyć w odpowiednim miejscu wydrukowanego dokumentu. Jest tam również miejsce na pozostałe podpisy. Z uwagi na pandemię SARS-CoV-2 dopuszcza się e‑mailową akceptację IPRE przez opiekuna dydaktycznego oraz dyrektora szkoły w miejsce złożenia podpisu na dokumencie drukowanym. Technicznie należy w tej sytuacji wydrukować IPRE i podpisać wersję papierową w odpowiednim miejscu przez wnioskodawcę lub pełnoletniego ucznia, a do tego wydruku dołączyć wydruki akceptacji e-mailowych opiekuna dydaktycznego oraz dyrektora szkoły. (wzory poniżej)
Indywidualny plan rozwoju edukacyjnego
BIEŻĄCE OBOWIĄZKI STYPENDYSTY
Stypendyści naboru na rok 2020/2021 zobowiązani są do realizacji w najbliższym okresie szeregu obowiązków.
1. Należy wypełnić elektroniczne poniższe formularze, zapisać je w wersji ostatecznej, podpisać w formie papierowej i dostarczyć w terminie do 15 grudnia 2020 r. (liczy się data stempla pocztowego):
- Uzupełnienie wniosku o przyznanie stypendium w ramach projektu „Prymus Pomorza i Kujaw” na rok szkolny 2020/2021
- Oświadczenie o rachunku bankowym na potrzeby wypłaty stypendium w ramach projektu „Prymus Pomorza i Kujaw” na rok szkolny 2020/2021
Formularze dostępne będą do wygenerowania na stronie https://prymus.kujawsko-pomorskie.pl po zalogowaniu się na swoim założonym koncie https://prymus.kujawsko-pomorskie.pl/29,zaloguj
2. Należy wypełnić elektroniczne poniższe formularze, zapisać je w wersji ostatecznej, podpisać w formie papierowej i dostarczyć w terminie do 29 stycznia 2021 r. (liczy się data stempla pocztowego):
- Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia (IPRE) w ramach projektu „Prymus Pomorza i Kujaw” na rok szkolny 2020/2021. Istnieje konieczność współdziałania ze szkołą podczas przygotowywania tego dokumentu, a w szczególności potrzeba dokonania uzgodnień zapisów w IPRE z opiekunem dydaktycznym stypendysty. Należy pamiętać, że zapisy merytoryczne w tym dokumencie podlegają uzgodnieniu z opiekunem dydaktycznym, którego wybór musi być zaakceptowany przez dyrektora szkoły.
Uwaga! IPRE wymaga podpisu trzech osób: wnioskodawca (rodzic/opiekun prawny) lub pełnoletni uczeń, opiekun dydaktyczny stypendysty oraz dyrektor szkoły. Z uwagi na pandemię SARS-CoV-2 dopuszcza się e‑mailową akceptację IPRE przez opiekuna dydaktycznego oraz dyrektora szkoły w miejsce złożenia podpisu na dokumencie drukowanym. Technicznie należy w tej sytuacji wydrukować IPRE i podpisać wersję papierową w odpowiednim miejscu przez wnioskodawcę lub pełnoletniego ucznia, a do tego wydruku dołączyć wydruki akceptacji e-mailowych opiekuna dydaktycznego oraz dyrektora szkoły.
Wzór akceptacji opiekuna dydaktycznego (MS Word) (PDF)
Wzór akceptacji dyrektora szkoły (MS Word) (PDF)
Więcej o przygotowaniu tego dokumentu w odrębnej aktualności z tematem „INDYWIDUALNY PLAN ROZWOJU EDUKACYJNEGO” - Oświadczenie uczestnika projektu (dokument do pobrania w zakładce „Pobierz dokumenty stypendysty” – po zalogowaniu na konto wnioskodawcy)
- Umowa stypendialna (dwa egzemplarze)
Podpisana ze strony Województwa Kujawsko-Pomorskiego umowa stypendialna zostanie przekazana elektronicznie i dostępna po zalogowaniu (przycisk „Zaloguj”) w drugiej połowie stycznia 2021 r. Umowę tą należy następnie wydrukować w trzech egzemplarzach, podpisać i dwa z tych egzemplarzy dostarczyć do Urzędu. Umowę podpsują wskazane w niej uprawnione strony na dzień 29 stycznia 2021 r. Umowa stypendialna zostanie przekazana jako „wiadomość”. Dokument będzie do pobrania w drugiej połowie stycznia 2021 r. w zakładce „Wiadomości” – po zalogowaniu na konto wnioskodawcy)
Dostęp do elektronicznych formularzy po zalogowaniu się na stronie internetowej projektu „Prymus Pomorza i Kujaw” (przycisk „Zaloguj”) pod sygnaturą wniosku złożonego w formie papierowej do Urzędu.
Dokumenty należy składać:
- drogą pocztową na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Departament Edukacji
Pl. Teatralny 2
87-100 Toruń
z dopiskiem: uzupełnienie wniosku – projekt „Prymus Pomorza i Kujaw” - lub osobiście w Punkcie Informacyjno-Podawczym: Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń
WYNIKI NABORU 2020/2021
Dzień dobry,
Znamy wyniki naboru stypendystów na rok 2020/2021. Stypendium otrzyma 211 uczniów szkół podstawowych oraz 433 uczniów szkół ponadpodstawowych.
Lista rankingowa zamieszczona jest tutaj
Wszystkim, którzy otrzymali stypendium gratulujemy. Przypominamy, że stypendyści muszą zrealizować szereg obowiązków formalnych. Informacja w tym zakresie ukaże się w odrębnej aktualności z tematem „OBOWIĄZKI STYPENDYSTY”
Wyjaśnienia dot. naboru na rok 2020/2021
Z uwagi na liczne zapytania wyjaśniamy:
- Uczeń, który otrzymał stypendium w roku ubiegłym, może ponownie starać się o stypendium w roku bieżącym. Osoba ta może otrzymać stypendium nawet w sytuacji, gdy w ostatnim roku szkolnym nie uzyskała nowych osiągnięć.Należy przy tym pamiętać, że o prawie pierwszeństwa do stypendium decyduje łączna liczba punktów przyznana na podstawie regulaminu.
- Uczeń, który ubiega się o stypendium w projekcie "Prymus Pomorza i Kujaw" może równocześnie ubiegać się o stypendium w projekcie "Humaniści na start!". Przy odpowiednio wysokiej liczbie punktów osoba ta może pobierać równolegle dwa stypendia i realizować dwa indywidualne plany rozwoju edukacyjnego.
- (dopisano 23.09.2020 r.) W przypadku dwóch osiągnięć w danym konkursie uzyskanych w różnych latach, zgodnie z § 4 ust. 1 regulaminu, punktujemy tylko jedno osiągnięcie. Sugerujemy wykazanie wyżej punktowanego osiągnięcia. W przypadku równej liczby punktów za oba osiągnięcia lepiej wykazać laureata konkursu sprzed dwóch lat niż finalistę konkursu z ostatniego roku szkolnego.
Spotkania w Urzędzie nie są niezbędne
Z uwagi na epidemię SARS-CoV-2 w Polsce, mając na uwadze Zarządzenie nr 43/2020 Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 3 czerwca 2020 r., a także Wytyczne dla organizacji pracy biurowej dostępne na stronie https://www.gov.pl/web/rozwoj/biura w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom, prosimy o nie przychodzenie do biura projektu stypendiów. W miejsce kontaktu bezpośredniego, zachęca się do kontaktowania z pracownikami biura projektu drogą e-mailową lub telefoniczną. Zgodnie z Zarządzeniem nr 43/2020 Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 3 czerwca 2020 r. klienci zewnętrzni składają dokumenty w pawilonie przed budynkiem Urzędu przy ul. Plac Teatralny 2. Dokumenty można też wysyłać drogą pocztową.
Liczba przyznanych stypendiów 2019/2020
Struktura stypendiów przyznanych w roku szkolnym 2019/2020 ze względu na lokalizację szkoły stypendysty z podziałem na powiaty.
Termin składania wniosków stypendialnych na rok szkolny 2020/2021
Termin składania wniosków o stypendium w projekcie "Prymus Pomorza i Kujaw" mija 30 września 2020 r. Generator wniosków będzie dostępny w okresie od 1 września do 30 września 2020 r. Aby się zalogować do generatora, należy kliknąć przycisk "Zaloguj" na stronie internetowej projektu. Wypełniony formularz wniosku drukowany jest z generatora wniosków po uprzednim wprowadzeniu danych on-line. Jak poprawnie przygotować wniosek i załączniki opisano w regulaminie przyznawania stypendiów.
Wypłata II transzy stypendium
Druga i zarazem ostatnia transza stypendium zostanie wypłacona 15 lipca 2020 r.
Oznacza to, że przedłożone sprawozdania z realizacji indywidualnych planów rozwoju edukacyjnego zostały zaakceptowane.
Stypendystom gratulujemy sukcesów w nauce i jednocześnie dziękujemy za włożony trud w realizację własnych planów edukacyjnych. Mimo trudnego okresu zdalnej nauki osiągnęliście sukces.
Dziękujemy również opiekunom dydaktycznym stypendystów, pedagogom szkolnym oraz dyrektorom za zaangażowanie i współpracę.
Podpisywanie umów stypendialnych
Szanowni Państwo,
w dniach 20-21 stycznia 2020 r. zostaną Państwu przekazane umowy stypendialne podpisane elektronicznie przez Województwo Kujawsko-Pomorskie. Dodatkowo, w ten sam sposób przekazane zostanie „Oświadczenie uczestnika projektu”. Dokumenty dostępne będą po zalogowaniu na konto wnioskodawcy. Uprzejmie prosimy o:
1. podpisanie wydruku umowy stypendialnej (3 egzemplarze, z tego 2 egzemplarze dla Urzędu Marszałkowskiego) Uwaga! na wydruku drugiej strony umowy winny być widoczne graficzne nadruki informujące o podpisaniu umowy przez trzy osoby ze strony Województwa. Umowa może być wydrukowana w wersji czarno-białej lub kolorowej, najlepiej dwustronnie
2. podpisanie oświadczenia uczestnika projektu (1 egzemplarz, dokument podpisuje ta sama osoba, która podpisuje umowę stypendialną, dodatkowo może podpisać się stypendysta)
3. dostarczenie w terminie do 31 stycznia 2020 r. (decyduje data stempla pocztowego)
a) 2 podpisanych egzemplarzy umowy oraz
b) 1 podpisanego oświadczenia uczestnika projektu
do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu.
Wysyłkę proszę kierować na: Departament Kultury i Edukacji, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń.
Osobiście dokumenty można dostarczyć do Punktu Informacyjno-Podawczego, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, bardzo prosimy o kontakt telefoniczny do jednego z pracowników projektu (Maria Bartkowska tel. 668 507 768, Jolanta Mrówczyńska tel. 883 326 609, Piotr Nadolny tel. 668 506 961
Wypłacono I transzę stypendium
Szanowni Państwo,
w dniu 24 lutego 2020 r. wszystkim stypendystom projektu "Prymus Pomorza i Kujaw" na rok szkolny 2019/2020 wypłacona została pierwsza z dwóch transz stypendium. Podstawą wypłaty stypendium było dostarczenie do Urzędu Marszałkowskiego podpisanej umowy stypendialnej. Wypłata drugiej transzy stypendium nastąpi zgodnie z umową do 31 sierpnia 2020 r. po uprzednim dostarczeniu sprawozdania z realizacji indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego stypendysty. Obie transze stypendium są w tej samej wysokości.
Realizacja indywidualnych planów rozwoju edukacyjnego stypendystów
Pandemia koronawirusa COVID-19 spowodowała zamknięcie szkół i utrudniła, a w niektórych przypadkach uniemożliwiła realizację niektórych działań zaplanowanych w indywidualnych planach rozwoju edukacyjnego. W obecnej sytuacji w miejsce częściowo zrealizowanych lub niezrealizowanych z powodu epidemii działań, stypendysta powinien zrealizować inne działania. Przygotowywany formularz sprawozdania będzie umożliwiał wprowadzenie działań dodatkowych, nieplanowanych. Proszę jednakże pamiętać, że wszelkie dodatkowe działania muszą mieć związek z wybranym w indywidualnym planie rozwoju edukacyjnego stypendysty profilem ucznia i że te działania podlegają uzgodnieniu z opiekunem dydaktycznym.
Będziemy w szczególności akceptować działania edukacyjne prowadzone on-line, z wykorzystaniem nowoczesnych środków nauczania (tablet, smartphone, laptop, notebook itp.) oraz internetu (zajęcia dodatkowe on-line, nauka z wykorzystaniem aplikacji edukacyjnych, korespondencji e-mailowej prowadzonej z nauczycielami itp.). Wszelkie działania edukacyjne muszą wychodzić jednak poza podstawę programową nauczania.
Jednocześnie informujemy, że sprawozdanie z realizacji indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego zostanie udostępnione ok. 15 maja 2020 r. Termin udostępnienia dla maturzystów zostanie przyspieszony.
Udostępnienie sprawozdania z realizacji planów
Szanowni Stypendyści i Rodzice,
Od 15.05.2020 r. stypendyści mogą wypełniać formularz sprawozdania z realizacji indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego (SIPRE). Dostęp do sprawozdania wymaga zalogowania się do elektronicznego generatora dostępnego na stronie internetowej projektu "Prymus Pomorza i Kujaw".
Aby uzyskać dostęp, po zalogowaniu na konto Wnioskodawcy należy kliknąć pasek z właściwą sygnaturą wniosku, a następnie przycisk "Edytuj sprawozdanie z realizacji IPRE". Należy dodatkowo upewnić się, czy u góry strony widoczny jest właściwy projekt i nabór wniosków (prawidłowo: Stypendia "Prymus Pomorza i Kujaw" (NABÓR 2019/2020))
Sprawozdanie wymaga akceptacji opiekuna dydaktycznego stypendysty. Opiekun dydaktyczny akceptuje sprawozdanie albo poprzez złożenie podpisu na wydruku papierowym sprawozdania, albo akceptuje je poprzez e-mail skierowany do stypendysty lub rodzica stypendysty. W e-mailu tym muszą znaleźć się następujące informacje:
- imię i nazwisko stypendysty,
- sygnatura sprawozdania (umieszczona w prawym górnym rogu każdej strony sprawozdania) lub znak sprawy (umieszczony na pierwszej stronie sprawozdania),
- imię i nazwisko nauczyciela akceptującego sprawozdanie,
- wyraźne stwierdzenie nauczyciela o akceptacji sprawozdania.
UWAGI!
1. Sprawozdanie należy dostarczyć w terminie do 30 czerwca 2020 r. do Departamentu Edukacji. Wysyłki kierować na: Departament Edukacji, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń z dopiskiem "Prymus Pomorza i Kujaw - SPRAWOZDANIE" lub dostarczyć osobiście do Punktu Informacyjno-Podawczego, ul. Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń
2. Stypendysta traci prawo do stypendium w przypadku gdy nie zrealizuje indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego lub nie przedłoży, w terminie do 30 czerwca 2020 r., sprawozdania z realizacji indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego.
3. W przypadku utraty prawa do stypendium, stypendysta zobowiązany jest do zwrotu pobranej w roku szkolnym kwoty stypendium wraz z odsetkami, liczonymi jak dla zaległości podatkowych od dnia przekazania stypendium uczniowi do dnia zwrotu, na wskazany nr rachunku bankowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
4. W wariancie akceptacji e-mailowej sprawozdania, wydruk akceptacji należy dołączyć do wersji papierowej sprawozdania.
Nowe zasady przyznawania stypendiów na lata szkolne 2020-2023
Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego w dniu 25 maja 2020 r. ustalił zasady przyznawania stypendiów na lata 2020/21-2022/23 podejmując uchwałę nr XXI/320/20 w sprawie Regulaminu przyznawania stypendiów dla uczniów w ramach projektu "Prymus Pomorza i Kujaw" na lata szkolne od 2020/2021 do 2022/2023. Uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego pod pozycją 2742 w dniu 28 maja 2020 r.
Przyjęcie uchwały zostało poprzedzone przeprowadzeniem konsultacji społecznych. Konsultacje odbyły się w dniach od 24 kwietnia do 4 maja 2020 r.
Regulamin w formacie pdf można pobrać poniżej.